Příprava
Za poslední roky vyrostla po Evropě poměrně silná síť dobíjecích stanic, které jsou zdarma, ale jsou samozřejmě i takové, za které se musí platit. Základním stavebním kamenem takové cesty je tak příprava, kde přesně budu „tankovat“, resp. dobíjet elektromobil. Mezi uživateli, kteří jezdí po Evropě je velmi oblíbená karta od „Chargemap“, která stojí necelých 20 euro měsíčně a díky níž můžete neomezeně tankovat na všech jejích partnerských pobočkách. Apka Chargemap vám také na mapě ukáže přítomnost dobíjecích stanic.
Šetření baterie a rychlost
Každý uživatel elektromobilu vám potvrdí, že na dlouhých trasách to není dobré hnát. Dlouhé cesty Evropou jsou dobrým příkladem situace, kdy se svižnější jízda vyplatí a kolikrát ušetří i hodiny za volantem. U elektromobilů je to ale přesně naopak, protože ušetřený čas, který naženete rychlostí na dálnici, pak strávíte dobíjením svého auta.
Stejně tak je důležité brát v potaz i stoupání či klesání terénu. To může výrazně ovlivnit celkový dojezd. Pokud tedy plánujete trasu, kdy jedete hodně do kopce, tak věřte, že baterie se bude rychleji vybíjet.
Pozor na teplotu
Navíc právě v horku a při vyšších rychlostech, může hrozit přehřátí baterie. To pak ovlivňuje výkon vozu a rychlost jeho dobíjení.
Čas dobíjení
Samozřejmě záleží na tom, odkud pojedete a zdali budete stavět na rychlodobíjecích stanicích či nikoli. Většina uživatelů se na internetu ale shoduje, že z ČR do Chorvatska se dá dojet s cca 80 – 120 minutami strávenými dobíjením.
No a pokud si trasu naplánujete tak, že budete dobíjet tam, kde je to zdarma (například obchodní domy takovou možnost poskytují), tak ušetříte i nějaké ty peníze navíc. Lze si též pořídit zmíněnou paušální kartu na dobíjení, která je do částky 20 euro. Tak či tak, oproti klasickým cenám benzinu a nafty se rozhodně jedná o příjemnou změnu.