Jedná se o závody monopostů poháněných výhradně elektricky, byly založené v roce 2014 a jsou pořádané přímo pod záštitou Mezinárodní automobilové federace (FIA). Sezóna se skládá z 12 závodů a každý tým má dva jezdce. Bodování je pak velmi podobné F1. Mezi okruhy nechybí ani slavné Monte Carlo a jezdí se hlavně na městských okruzích, které jsou divácky atraktivnější. Závod trvá kolem jedné hodiny a jezdci absolvují celkem 50 kol.
Akumulátor formule však nedokáže vydržet celou délku závodu, a tak jezdci musí přesedat do druhého auta, což u profesionálů vzbudilo velkou kritiku, ale mnoho fanoušků si naopak pochvaluje určitou dramatičnost.
O oblíbenosti svědčí i fakt, že mnoho jezdců, kteří skončí v královně motorsportu F1, pak zamíří právě do Formule E. Na trati jsme tak mohli vidět světová jména jako Jarno Trulli, Felipe Massa nebo Nelson Piquet.
Mezi nejlepší stáje patří i DS Automobiles, která vstoupila do Formule E jako první prémiová značka a již od začátku hromadí rekordy. V letech 2019 a 2020 vyhrála jak pohár jezdců, tak týmový pohár.
Technologie, které jsou vytvářeny pro jejich závodní vozy, pak používají i ve svých automobilech, které vyrábí sériově. Závodní technologie elektromotorů, baterie a ovladače výkonu najdete například v modelu DS 7 Crossback E-Tense 225.