Předtím, než vám poskytneme financování formou spotřebitelského úvěru, je naší povinností prověřit, jaká je vaše úvěruschopnost. To spočívá především v posouzení vaší schopnosti splácet sjednané měsíční splátky na základě porovnání vašich příjmů a výdajů a zhodnocení vaší celkové platební historie.
Tuto část bereme obzvlášť zodpovědně. U každého z vás pečlivě zvažujeme vhodnost a podmínky financování vzhledem k vaší aktuální finanční situaci.
K tomu využíváme:
- úvěrové registry SOLUS,
- bankovní i nebankovní registry klientských informací,
- naše interní pevně stanovená pravidla, která se mohou lišit v závislosti od typu finančního produktu, výše financování apod.
Abychom mohli vaši úvěruschopnost posoudit, budeme po vás požadovat:
1) Předložení dokladů, zejména:
- platného občanského průkazu, jste-li cizinec, připravte si doklad o přechodném/trvalém pobytu,
- druhého dokladu totožnosti jako např. cestovní pas, řidičský průkaz, zbrojní průkaz, průkaz zdravotní pojišťovny, průkaz profesní způsobilosti, platební kartu (MasterCard, Visa, American Express) nebo rodný list.
2) Doložení či prohlášení o výši příjmů na základě:
- potvrzení o výši příjmu – k tomu můžete využít formulář ke stažení dostupný v sekci dokumenty ke stažení, nebo formulář vašeho zaměstnavatele, přičemž potvrzení nesmí být starší než 1 měsíc,
- výpisu z účtu,
- výplatní pásky,
- pracovní smlouvy a výpisu z účtu v případě zahraničního zaměstnání,
- důchodového výměru nebo posledního dokladu prokazujícího vyplacení důchodu (složenka, výpis z BÚ),
- rozhodnutí o přiznání rodičovského příspěvku,
- kopie posledního daňového přiznání včetně všech příloh s razítkem Finančního úřadu (akceptujeme také potvrzení o elektronickém podání),
- nájemní smlouvy apod.
3) Prohlášení o výši příjmů vaší domácnosti.
4) Doložení či prohlášení o výši vašich výdajů, zejména:
- na bydlení (nájem apod.),
- na náklady související s bydlením (např. na energie),
- na hypotéku,
- na splácení ostatních úvěrů a půjček,
- na další náklady (léky, zdravotní pomůcky, náklady na nemocné dítě apod.).
5) Doložení či prohlášení o ostatních skutečnostech, například:
- rodinný stav,
- počet vyživovaných osob,
- druh bydlení,
- kontaktní údaje,
- informace o zaměstnání a zaměstnavateli.
Výše uvedené informace a doklady jsou nezbytné pro posouzení vaší úvěruschopnosti. Jejich nedoložení může být důvodem k zamítnutí vaší žádosti o úvěr.
O důvodu negativního posouzení vaší úvěruschopnosti máte právo být informován/a. Využít k tomu můžete bezplatnou telefonní linku 800 555 130 a to do 14 dnů od posouzení vaší žádosti o spotřebitelský úvěr.
Společnost ESSOX informuje své klienty, že neposkytuje radu podle § 85 zákona č. 257/2016 Sb. o spotřebitelském úvěru.
Oprávnění společnosti k poskytování spotřebitelských úvěru je možné ověřit v Seznamu regulovaných a registrovaných subjektů finančního trhu vedeného Českou národní bankou.