Motivem pro koupi elektromobilu či hybridu by pro dotázané byla především snaha ulehčit životnímu prostředí. Realita je však jiná: podle aktuálních statistik tvoří automobily na elektrický či hybridní pohon necelá dvě procenta registrací nových vozidel.
Připravenost českých zákazníků nakupovat elektromobily ověřila společnost ESSOX ve výzkumu agentury IPSOS. Mezi nejčastější bariéry rychlejšího rozšíření vozů s alternativním pohonem patří podle dotázaných respondentů vysoká pořizovací cena, nedostatečná síť dobíjecích stanic a omezený dojezd.
Za tři čtvrtletí letošního roku se prodalo v ČR 1 732 elektromobilů. „Budoucnost patří využití obnovitelných zdrojů energie. Automobilkám se postupně daří přesvědčovat spotřebitele, že koupě elektromobilu má ekologický i ekonomický smysl. Dostupné financování může tato čísla ještě podpořit, je ale také potřeba zaměřit se na rozvoj potřebné infrastruktury,“ uvádí Jana Hanušová, generální ředitelka společnosti ESSOX.
Problém s autem z druhé ruky
Dle výsledků průzkumu by respondenti s koupí použitého elektromobilu váhali. Spíše nebo zcela určitě by koupi ojetého elektromobilu odmítlo 73 procent dotázaných respondentů. I to může být pro zákazníky důvod, proč si nepořídit vůz na elektrický pohon - jeho cena může klesat rychleji než u ojetých vozidel se spalovacím motorem.
2. prosince, Praha