ES-KLÍČ

Zabezpečení internetových plateb

Nejvyšší zabezpečení vašich plateb kartou na internetu

Na základě požadavků Evropské unie je při platbách na internetu povinné tzv. silné ověření klienta. To znamená, že potvrzení platby může probíhat přes více kroků, abychom ověřili, že jste to skutečně vy.

Jak na to?

  1. Stáhněte si zdarma aplikaci ES-KLÍČ, zaregistrujte si svoji kartu a potvrzujte platby rychle a jednoduše např. otiskem prstu.
  2. Bez aplikace probíhá ověření přepisováním dvou kódů: SMS kódu (posíláme v průběhu platby) a ePINu (dostali jste v SMS po aktivaci plateb kartou na internetu).

Neznáte svůj ePIN? Zavolejte na náš Zákaznický servis na číslo 389 010 422 a další pracovní den vám ePIN přijde v SMS.

Mobilní aplikace ES-KLÍČ

ES-KLÍČ nahrazuje ověřovací SMS kódy. 

3D Secure platby kartou na internetu potvrdíte jednoduše vašimi biometrickými údaji.

Když bude váš mobil off-line, zaplatíte prostřednictvím QR kódu.

Stáhněte si aplikaci
ES-KLÍČ v App Storu. 

Stáhněte si aplikaci
ES-KLÍČ v Google Play.

Jak používat ES-KLÍČ?

Přehrajte si náš videonávod

 

 

  • nejdříve si stáhněte aplikaci ES-KLÍČ do svého mobilu z obchodů Google Play nebo App Store

Podívejte se:

  • jak si zaregistrovat svou kreditní kartu od ESSOXu do aplikace ES-KLÍČ
  • jak potvrzovat online platby ve svém telefonu
  • nebo jak postupovat, když máte telefon bez internetu.

Co vás nejčastěji zajímá

Co je ePIN, k čemu slouží?

ePIN je:

  • bezpečnostní prvek pro potvrzování plateb kartou na internetu (přesněji 3D Secure plateb)
  • 4místný statický kód
  • druhý faktor vašeho ověření při platbách na internetu
  • proto doporučujeme si ho zapamatovat.

Jak ePIN používat?

  • Platby na internetu (3D Secure transakce) potvrdíte jako dosud opsáním jednorázového SMS kódu a nově ještě zadáním ePINu. 

Kde ePIN získám?

  • ePIN vám pošleme v SMS následující pracovní den po té, co si aktivujete službu platby kartou na internetu, a to na mobilní číslo registrované k vaší kartě.

Jestli ePIN nemáte, pro jeho převydání volejte na linku zákaznického servisu +420 389 010 422.

Co dělat, když se mi zablokuje ověření internetových plateb ePINem/SMS kódem?

Pro ověřování 3D Secure plateb použijte mobilní aplikaci ES-KLÍČ, dostupnou na Google PlayApp Store.

Jestli ePIN nemáte, pro převydání volejte na linku našeho zákaznického servisu +420 389 010 422.

Kdy se způsob ověření ePINem/jednorázovým SMS kódem zablokuje?

  • Zadání ePINu a SMS kódu při ověření 3D Secure platby můžete opakovat maximálně 3x.
  • V případě, že při ověření platby zadáte chybně jednorázový SMS kód, můžete požádat o jeho opakované odeslání stisknutím tlačítka „ZNOVU ZASLAT SMS“.
  • Standardní doba doručení SMS je do 15 sekund, v závislosti na dostupnosti a propustnosti mobilní sítě operátora.
  • Po 3 neúspěšných pokusech zadání ePINu nebo jednorázového SMS kódu bude vaše telefonní číslo dočasně zablokováno pro ověření platby do následujícího dne.

Co je ES-KLÍČ? Co je UPIN?

  • ES–KLÍČ je mobilní aplikace pro potvrzování 3D Secure plateb na internetu kreditní kartou ESSOX. Potvrzování transakcí probíhá formou otisku prstu a/ nebo zadáním kódu UPIN, který si sami v ES-KLÍČi vytvoříte.
  • ES-KLÍČ je dostupný zdarma na:

 

Kreditní karta může být zaregistrována pouze v jedné aplikaci ES-KLÍČ. To znamená, že pokud máte aplikaci staženou na více mobilních telefonech, kartu přidáte pouze do jedné z nich. Zkusíte-li registrovat kartu do jiného mobilu, karta se na původním telefonu automaticky vymaže.

Jak ES-KLÍČ aktivovat?

Po stažení aplikace ES-KLÍČ do mobilu ji aktivujete tím, že do ní nahrajete údaje k vaší kreditní kartě, kterou budete chtít platit na internetu.

Při přidávání karty vás ES-KLÍČ vyzve k zadání:

  • čísla kreditní karty,
  • telefonního čísla, které máte u nás registrované. V případě, že zadáte jiné telefonní číslo, aplikace ES-KLÍČ vaši kartu nepřijme,
  • jednorázového SMS kódu, který vám bude doručený na telefonní číslo registrované ke kartě,
  • UPINu - čtyřmístného číselného bezpečnostního kódu, který si v ES-KLÍČi sami vytvoříte,
  • výběru způsobu ověřování 3D Secure transakcí - otisk prstu a/nebo zadání UPINu.

ES-KLÍČ vám nabídne možnost biometrického ověření 3D Secure plateb otiskem prstu v telefonu pouze v případě, že váš mobilní telefon tuto funkčnost podporuje a současně už máte otisk prstu v telefonu uložený. V opačném případě možnost volby biometrického ověření nebude nabídnutá.

Po úspěšném přidání karty do ES-KLÍČe se vám při 3D Secure nákupu automaticky v mobilu nabídne možnost ověření platby aplikací ES-KLÍČ.

Co je UPIN?

  • Čtyřmístný uživatelský kód, který si sami vytvoříte v ES-KLÍČi.
  • Je určený výhradně pro potvrzování vašich 3D Secure plateb na internetu.
  • Z bezpečnostních důvodů doporučujeme nastavit hodnotu UPIN na jinou hodnotu, než je váš PIN ke kreditní kartě.

 

Jak ES-KLÍČ používat v on-line i off-line režimu telefonu?

Jak ES-KLÍČ používat v on-line režimu telefonu?

Pokud jste si aktivovali mobilní aplikaci ES-KLÍČ pro ověření 3D Secure transakcí na internetu a používáte mobilní data, při samotné platbě vás aplikace vyzve k jejímu potvrzení.

  • Platbu pak v ES-KLÍČi potvrdíte způsobem, který jste si vybrali při aktivaci aplikace, tj. otiskem prstu a/nebo UPINem (uživatelský PIN pro ES-KLÍČ).
  • V případě, že výzva pro ověření platby do ES-KLÍČe nedorazila, můžete požádat o opakované zaslání stisknutím tlačítka „ZNOVU ZASLAT NOTIFIKACI“.

Případně lze aplikaci přepnout do off-line režimu. Pokud k ověření transakce nemůžete použít mobilní aplikaci, zvolte záložní způsob a na platební stránce klikněte na odkaz „Ověřit prostřednictvím SMS“.

Jak ES-KLÍČ používat v off-line režimu telefonu?

  • Naskenujte ES-KLÍČem QR kód nebo přepište Záložní kód zobrazený na platební stránce, potvrďte vámi zvoleným způsobem ověření (otisk prstu a/nebo UPIN) a výsledný číselný kód zobrazený v aplikaci přepište na platební stránku do pole „Zde zadejte offline kód“.

Pokud k ověření transakce nemůžete použít mobilní aplikaci, zvolte záložní způsob a na platební stránce klikněte na odkaz „Ověřit prostřednictvím SMS“.

Zablokoval se mi ES-KLÍČ. Co mám udělat?

Pokud ES-KLÍČ zablokujete:

  • V on-line režimu: karta je z aplikace automaticky vymazaná a je nutná nová registrace karty. Novou registraci karty je možné provést ihned.
  • V off-line režimu: aplikace bude zablokovaná do druhého dne, kdy dojde k automatickému odblokování. Jakmile se vrátíte do on-line režimu, dojde současně k výmazu karty z aplikace. Kartu lze do ES-KLÍČe opět přidat.

Alternativně můžete transakci potvrdit zadáním ePINu a jednorázového SMS kódu.

Jak bezpečně platit na internetu

Mám ES-KLÍČ

  • Aktivujte aplikaci vložením požadovaných údajů, nastavte si způsob potvrzování plateb a zvolte si vlastní 4-místný bezpečnostní kód UPIN.
  • Nyní se vám automaticky při 3D Secure nákupu nabídne možnost ověření platby aplikací ES-KLÍČ.

Nemám ES-KLÍČ

  • Pro potvrzení 3D Secure platby zadejte jednorázový SMS kód, který vám při každé platbě zašleme na vaše telefonní číslo.
  • Pro bezpečné dokončení transakce vložte ještě ePIN, který jsme vám přidělili při aktivaci plateb kartou na internetu.

REGISTRACE KARTY DO ES-KLÍČE

MÁM TELEFON S INTERNETEM

MÁM TELEFON BEZ INTERNETU

×

Společnost ESSOX s.r.o. využívá na svých webových stránkách a ve svých aplikacích cookies.

Cookies jsou soubory, které se ukládají ve vašem zařízení při načtení webové stránky, díky nim můžeme snadněji identifikovat způsob, jakým pracujete s webovými stránkami, vstřícněji s vámi komunikovat, umožnit vám uzavřít půjčku, odhalit podvodné chování nebo cílit marketingové aktivity. Typy cookies a dobu jejich zpracování naleznete popsané níže, můžete si zde zvolit svou preferovanou variantu. Souhlas můžete kdykoliv změnit nebo zrušit.

Zobrazit nastavení