Poradna

Obecné

Obecné

Jak se chránit před zneužitím osobních dat?

Opatrnosti není nikdy dost. Proto jsme pro vás připravili několik základních bezpečnostních rad:

  • Osobní doklady noste odděleně od vaší peněženky a platební karty.
  • Osobní doklady nesvěřujte třetí osobě mimo svůj dohled (např. jako zástavu v půjčovně, hotelu…).
  • Neposkytujte nikomu, koho dobře neznáte, kopie osobních dokladů (např. za účelem sjednání práce).
  • Nikdy nenechávejte ve svém voze cenné věci, ani osobní doklady.
  • Svá osobní data nikomu zbytečně nesdělujte.
  • Buďte obezřetní, pokud od vás někdo žádá např. e-mailem vaše osobní údaje nebo údaje o vašem bankovním účtu. Zda se nejedná o podvodné e-maily s cílem vás poškodit si můžete ověřit u své banky nebo třeba na hoax.cz. NIKDY u takovýchto e-mailů neotvírejte přílohy – hrozí tak nahrání škodlivého programu do vašeho zařízení (např. tzv. malware) a nepoužívejte vložené odkazy – adresu do vyhledávače zadejte raději manuálně.

My v ESSOXu vaše osobní data také chráníme – proto po vás vyžadujeme ověření, používáme bezpečnostní kódy u zjišťování zůstatku na kartě a vždy požadujeme vaši jasnou autorizaci při komunikaci se Zákaznickým servisem.

Jaká jsou čísla účtů pro hrazení splátek?

Bankovní spojení pro úhradu splátek je pro:

  • Kreditní karty: 3070380217/0100
  • Financování spotřebního zboží nebo služeb, Financování automobilů, Bezpečnou a CASH SHOP půjčku: 5994130217/0100 nebo 35 - 3042380287/0100

Variabilní symbol pro všechny platby je vždy číslo smlouvy bez případných počátečních písmen.

Proč došlo k zamítnutí žádosti o úvěr?

Důvody zamítnutí mohou být různé. Jelikož každou žádost posuzujeme individuálně, pro konkrétní informace nás prosím kontaktujte na naší bezplatné lince 800 555 130.

Při úhradě splátky jsem uvedl/a chybný variabilní symbol. Je možné platbu dohledat a řádně přiřadit k mé smlouvě? Jak dlouho trvá dohledání platby?

Pro dohledání platby zašlete na adresu naší společnosti nebo na e-mail zakaznickyservis@essox.cz doklad o úhradě dané částky. Jako doklad můžete použít např. výpis z bankovního účtu nebo ofocenou obrazovku vašeho internetového bankovnictví. Do e-mailu případně do dopisu uveďte správný variabilní symbol. Pro kontrolu, zda byla platba úspěšně dohledána, se můžete za 2 až 3 pracovní dny informovat na lince Zákaznického servisu +420 389 010 422 nebo na výše uvedeném e-mailu.

Jak si mohu ověřit, že nejsem vedený v registru dlužníků?

Pokud máte pochybnosti o svém splácení v minulosti, doporučujeme si před podáním žádosti o půjčku ověřit, jaké informace jsou o vás vedeny v Registru FO sdružení SOLUS. Můžete k tomu využít službu SMS výpis a aplikaci určenou pro mobilní telefony s operačním systémem Android "SOLUS – SMS výpis". Aktuální a spolehlivé informace získáte přímo na svůj mobilní telefon odkudkoliv během pár minut. Další informace k službě SMS výpis a aplikaci najdete zde.

Jaký je IBAN a SWIFT pro platby ze zahraničí?

Pro úhradu splátky ke smlouvě ze zahraničí na:

IBAN

Kreditní kartu

CZ94 0100 0000 0030 7038 0217

Financování spotřebního zboží nebo služeb, Financování automobilu, Bezpečnou a CASH SHOP půjčku

CZ37 0100 0000 0059 9413 0217 nebo

CZ53 0100 0000 3530 4238 0287

  

SWIFT pro všechny zahraniční transakce: KOMBCZPPXXX

Variabilní symbol pro platbu je vždy číslo smlouvy bez případných počátečních písmen. V případě, že bankovnictví neumožňuje zadat variabilní symbol, uveďte jej do poznámky.

Co dělat při podezření, že jsem se stal/a obětí podvodu?

  • Pokud vám přijde upomínka z důvodu nesplácení úvěrové smlouvy, kterou jste si nesjednali, neprodleně kontaktujte poskytovatele úvěru. Tuto skutečnost doporučujeme nahlásit také na policii.
  • V případě nesrovnalosti zůstatku některé z našich kreditních karet nás neprodleně kontaktujte (tel.: +420 389 010 422).

Na úvěr zodpovědně

  • Nikdy neuvádějte do žádostí o úvěr nepravdivé nebo neúplné informace, mohli byste se tak dopustit trestného činu (navíc uvedení nepravdivých údajů může vést k zamítnutí, a to i při dalších žádostech o úvěr v budoucnu). I zdánlivě „nepříznivé“ údaje nemusí znamenat zamítnutí žádosti o úvěr.
  • Po zaplacení splátek úvěru vám musí zbýt finance na běžný chod domácnosti.
  • Neřešte zadlužení novým úvěrem.
  • Své závazky splácejte řádně a včas (vytváříte si tím také pozitivní úvěrovou historii, která vám může zajistit lepší podmínky pro úvěr v budoucnu). Zvažte pojištění pro případ neschopnosti splácet.
  • Nedovolte, aby vaše půjčka v řádech desítek tisíc byla zajištěna majetkem s mnohonásobně vyšší hodnotou (např. nemovitostí).
  • Ignorujte nabídky úvěrů a půjček vylepených na sloupech, plotech a podobných místech nebo „anonymní“ inzeráty v tiskovinách i internetu. Ve většině případů se jedná o neseriózní a velmi nevýhodné nabídky nebo způsob, jak vylákat osobní údaje k jejich následnému zneužití.
  • Pokud někdo nabízí úvěr i přes negativní záznamy v registrech dlužníků, může to být známkou neseriózního jednání nebo velmi drahého úvěru.
  • Pokud je vám úvěr u solidní společnosti zamítnut, znamená to, že dalším zadlužením byste se jen dostali do složitější situace. Neřešte zadlužení jiným úvěrem u neseriózní společnosti. Obraťte se raději zdarma na odborníky, například:
    https://www.financnitisen.cz/ a https://www.obcanskeporadny.cz/
  • V případě vaší platební neschopnosti řešte nastálou situaci a komunikujte s věřitelem ohledně možných řešení! Ohledně závazků vůči naší společnosti se můžete obracet na naše odborníky na telefonu +420 389 010 417 nebo na e-mailu spravapohledavek@essox.cz.
×

Společnost ESSOX s.r.o. využívá na svých webových stránkách a ve svých aplikacích cookies.

Cookies jsou soubory, které se ukládají ve vašem zařízení při načtení webové stránky, díky nim můžeme snadněji identifikovat způsob, jakým pracujete s webovými stránkami, vstřícněji s vámi komunikovat, umožnit vám uzavřít půjčku, odhalit podvodné chování nebo cílit marketingové aktivity. Typy cookies a dobu jejich zpracování naleznete popsané níže, můžete si zde zvolit svou preferovanou variantu. Souhlas můžete kdykoliv změnit nebo zrušit.

Zobrazit nastavení